Afscheid Rinse Reeling BrouwerGeplaatst: 07-05-2019 13:06

Op 7 mei 2019 nam dr. Rinse Reeling Brouwer na zeven jaar afscheid als bijzonder hoogleraar van de Miskotte/Breukelman-leerstoel voor de theologische hermeutiek van de Bijbel aan de PThU. Hem werd op die dag een symposium aangeboden, hij hield een oratie en een feestbundel werd hem aangeboden met aan hem opgedragen opstellen.

In de aula van de Vrije Universiteit van Amsterdam werd op 7 mei 2019 afscheid genomen van dr. Rinse Reeling Brouwer als bijzonder hoogleraar van de Miskotte/Breukelman-leerstoel voor de theologische hermeneutiek van de Bijbel aan de PThU. Aan een minisymposium deden honderd deelnemers mee. 's Middags sprak Rinse voor een gehoor van 250 mensen een oratie uit met de titel Het onderwijs van Mozes en het onderwijs van de ekklesia. De tekst van deze oratie is vanaf hier te downloaden.
Tevens werd die dag een feestbundel gepresenteerd met 29 bijdragen onder de titel Messiaanse exegese - Theologische bijbeluitleg met het oog op het Rijk. De bundel is uitgegeven door KokBoekencentrum Uitgevers in Utrecht en is in de winkel te koop voor 25 euro.
Ten slotte werd ook de website www.rinsereelingbrouwer.nl 'onthuld' waarop teksten van Rinse zijn verzameld.
De Dr. K.H. Miskotte Stichting is dr. Rinse Reeling Brouwer zeer dankbaar voor het werk dat hij als hoogleraar mede namens onze stichting heeft verricht.